چرا برخی از کودکان از حمام کردن متنفرند؟

آیا حمام کردن برای برخی از نوزادان کاری عذاب آور است؟

بعضی از کودکان به دلایل متفاوتی از حمام کردن یا دوش گرفتن متنفر اند. در حالت عادی حمام کردن کودکان برای والدین سخت است، اما وقتی کودکی از حمام کردن متنفر باشد این کار برای والدین کابوس واقعی است. بیشتر کودکان حمام کردن را دوست ندارند، با این حال آخر روز بدون تقلا وارد حمام می‌شوند. هنگامی که کودکی به هیچ صورتی حمام را دوست ندارد و نمی‌خواهد برای تمیز شدن به درون آب برود، هر بار حمام کردن یا دوش گرفتن هم برای کودک و هم برای والدین بسیار دشوار می‌شود. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با برخی از علل عدم علاقه‌مندی کودکان به حمام کردن آشنا شوید.

 

کودک برای حمام کردن باید از بازی خود دست بکشد

هنگامی که کودکان مشغول بازی کردن هستند، آخرین کاری که می‌خواهند به جای بازی کردن انجام دهند حمام کردن است. به همین دلیل حمام کردن را چیزی می‌بینند که آنها را از بازی کردن منع می‌کند. شمارش معکوس برخی از والدین برای به حمام رفتن کودک نیز مزید بر علت شده و کودک بیش از پیش از حمام کردن متنفر می‌شود. 

 

مقاله پیشنهادی : چندبار در هفته باید نوزاد را حمام کنیم؟

 

دمای آب گرم و سرد می‌شود

بیشتر والدین درمورد دمای مناسب آب برای کودک خود اطلاعی ندارند و بر این باورند که دمای آب برای کودک مناسب است. در حالی که اگر دمای آب برای کودک خیلی سرد یا خیلی گرم باشد، کودک از حمام کردن متنفر می‌شود. اگر قبل از حمام کردن به کودک خود اجازه صحبت کردن درمورد دمای مناسب آب برای او را بدهید، بیشتر به حمام کردن تمایل نشان می‌دهد. با این حال لازم است تا حمام را برای کودک به مکانی تبدیل کنید که در آن، بدن آنها می‌تواند استراحت کند. به این صورت کودک مقاومت کمتری در برابر تمیز شدن و حمام کردن از خودش نشان خواهد داد.

 

مقاله پیشنهادی ما در این بخش : مهمترین نکات حمام کردن نوزاد

 

صابون و شامپو چشم های کودک را می‌سوزاند

بدون در نظر گرفتن بدون اشک بودن صابون یا شامپو، رفتن کف به داخل چشم برای هر کودکی تجربه ترسناکی است. هنگامی که شامپو یا صابون وارد چشم های کودک می‌شود، اگر از نوع بدون اشک باشد باعث تاری دید شده و اگر به این صورت نشود، قطعا برای کودک دردناک می‌شود. در صورتی که در هر بار استحمام، کودک شما مستعد ورود صابون یا شامپو به داخل چشم هایش است، ممکن است از حمام کردن یا دوش گرفتن متنفر باشد. به این منظور برای کودک خود حتما صابون و شامپوی مخصوص کودکان را تهیه کنید که چشم را نمی‌سوزاند تا کودک شما تنفر خود از حمام کردن را کنار بگذارد.

 

در انتهای این نوشته به شما پیشنهادی می‌کنیم بلاگ " راهنمای جامع خرید حوله نوزاد " را مطالعه فرمایید.

 

مطلب های تصادفی